صفحه شخصی ندا سیستانی   
 
نام و نام خانوادگی: ندا سیستانی
استان: اصفهان - شهرستان: اصفهان
رشته: کارشناسی معماری
شغل:  کارمند مهندسان مشاور
شماره نظام مهندسی:  198237645
تاریخ عضویت:  1390/11/26
 روزنوشت ها    
 

 ۱۰ نما از پاویون‌های پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز بخش معماری

10

پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان اصلی "خط مقدم معماری" بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود کشاند. با توجه به کانسپت عمومی این دوره از سوی آراونا، شاهد رویکردهای بسیار جالب توجه و متنوعی از آنچه ضرورت ها و اقتضائات معماری هر کشور و منطقه را شکل می دهد، بودیم؛ رویکرد هایی که بار دیگر به ما یادآوری می کنند: معماری تنها ساختمان سازی نیست".

حالا طی این گزارش ۱۰ نمونه از پاویون کشورهای در این دوره از دوسالانه را مرور می کنیم:


پاویون کشور پرو با کانسپتی از جنگل‌های بارانی آمازون و چالش‌ها در خصوص حفظ بزرگ‌ترین منبع تنوع زیستی، تولید اکسیژن و تنظیم آب و هوای کره زمین در پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز حضور دارد.



سنگاپور آسایش و امنیت فضاهای عمومی که بیش از پنج دهه گذشته در این کشور ایجاد شده‌اند را به عنوان گام‌هایی در جهت سکونت پایدار شهروندان مبنای ارائه خود در این رویداد قرار داده است.



کویت موقعیت جغرافیایی خود را به عنوان منطقه ای مابین عربستان و خلیج فارس، یعنی کوچک‌ترین فضای سیاسی و زیست محیطی در جزایر اطراف را به عنوان قلمرویی فراموش شده به مخاطب این بینال عرضه می‌کند.



کانسپت پاویون آلمان در پاسخ به این واقعیت است که بیش از یک میلیون پناهنده در آلمان در طول سال 2015 وارد این کشور شده‌اند و این جمعیت نیاز ضروری به مسکن دارد؛ اما مسئله اینجاست که روش‌های مناسب برای یکپارچه سازی سکونت این جمعیت و ساکنان بومی آلمان چیست.



پاویون آفریقای جنوبی به ارائه نتایج فیزیکی موفق و راه حل‌های عملی حل چالش شهرنشینی پرداخته و تعامل شهروندان با سرمایه گذاران در ساخت و سازهای شهری را مورد توجه قرار داده است.



پاویون مصر به روایت چالش‌ها و موفقیت‌های معماری مصر پرداخته و می‌خواهد روشن کند که چگونه معماری به طور فعال در ایجاد تغییر در جوامع تاثیرگذار است.



انگلستان در پاویون ارائه شده در ونیز سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی - بریتانیا در خصوص بحران مسکن را در صدر توجه قرار داده است.



اسکاتلند با ارائه طبیعت گرایانه چشم انداز شمالی این کشور از جمله خرس، اسب شاخدار و گوزن شمالی، مخاطب را در یک واقعیت مجازی همه جانبه از این کشور شریک می‌کند.



پاویون شیلی ارائه تلاش‌های یک نسل از معماران جوان و آثار آن‌ها را که اغلب با انگیزه کمک به جامعه فرودست خلق شده، به نمایش می‌گذارد.



و بالاخره کره جنوبی، تراکم بیش از اندازه جمعیت و سکونت در شهرها، همچنین چالش‌های قومیتی در میان جمعیت حاضر در این مناطق را در پاویون خود مورد توجه قرار داده است.

برگرفته از : honaronline.ir

یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 16:54  
 نظرات